תפריט נגישות

אבא יקר / מכתב, 17.5.88

טול-כרם 17.5.88

אבא יקר,

קודם כל מה פתאום טול-כרם? אז הצבא זה אחד הדברים שקשה לתכנן איתו תכניות. לאחר התפרעויות שהיו באזור זה בשישי שבת, הוקפצנו הנה לפעילות שוטפת - הפגנת נוכחות ביום ומארבי סימטאות בלילה. ביומיים האחרונים הגיע לארץ שרב נוראי שלא נותן מנוח. כל הזמן מזיעים, מותקפים על ידי טייסות יתושים ושותים ושותים. היום אנחנו אמורים לעזוב את המקום לטובת עליה לרמת הגולן לאימון במסגרת קורס מכי"ם.
היה לנו שבוע ניווטים באזור הגליל ושבוע נוסף במוצבים בבקעת הירדן, ועשינו סיורים על הגבול הירדני. ביום העצמאות הגעתי לגבים בנסיבות מוזרות. בלילה שלפני יום הזכרון הודיעו לי שאינני כשיר זמנית לקורס צניחה, בגלל שאין אישור שהאבן בכליה לא מפריעה. למחרת נסעתי ל"סורוקה" ולמרות השביתה, הלכתי ומצאתי את הרופא שטיפל בי בבית חולים. הזכרתי לו מי אני והוא כתב לי את האישור הדרוש.
בשבוע שלאחר "הקו" בביקעה ירדנו לתל-נוף לקורס צניחה. בשלב האימון מלמדים אותך בעזרת מכשירים שונים את כל השלבים, מלימוד המצנח ולבישתו, הקפיצה, ולבסוף הירידה לקרקע וגילגול הצנחנים המפורסם. השלב השני היה שלב הצניחות. קשה להסביר את ההתרגשות כאשר המצנח נפתח בפעם הראשונה, ופתאום הכל שקט ואתה מרחף לך בגובה אדיר. היו לנו 5 צניחות, מתוכן 3 קרביות. בסוף הקורס נערך מסדר כנפיים וקיבלנו את כנפי הצניחה שמקשטות עכשיו את מדי הא'.
ביום רביעי יצאנו למסע כומתה. המסע יצא מאנדרטת הצנחנים ליד תל-נוף, ועבר מסלול של 80 ק"מ דרך מקומות הקשורים לשחרור ירושלים ודרך השיירות כמו חולדה, דרך בורמה, שער הגיא, מעלה החמישה, אנדרטת הפורצים, אנדרטת נבי-סמואל, וסיום בגבעת התחמושת. לא אפרט את הקשיים שעברו עלינו בדרך. רק אומר שזה היה מאבק גופני ורוחני מתמיד עם עצמך ועם אחרים. הרגשתי שאני מוכן פיזית ונפשית למסע - ואכן כך היה. עשינו אותו ב-18 שעות וגמרנו די עייפים והרוסים - אבל לסיים זאת, זה היה אחד הדברים הנפלאים במסע - ממש בכינו אחד עם השני מהתרגשות. קשה להסביר את המאמץ והמשברים בדרך, מכל הסוגים ובכל השלבים. עכשיו למדי הא' הצטרפה גם הכומתה האדומה - ואנחנו מסתובבים גאים מאד - ויש במה להתגאות.
לגבי העתיד, חודש וחצי קורס מכי"ם, לאחריו קבלת דרגות הסמל, ואחרי זה עד אוגוסט קצת לבנון וכנראה גם רמאללה. כמו שכתבתי, קשה לדעת עם צה"ל מה מהתכניות באמת יתבצע - כי עוד הרבה יכול להשתנות.