תפריט נגישות

סגן חיים בונהרדי ז"ל

רשימות לזכרו

דברים שנאמרו בשעת גילוי המצבה


סגן מפקד האזור, קצין חבלנים, מדריך נשק וחבלה לעשרות רבות של צעירים, איש המוכתרות ושומר שדות,
ומעל כל אלה חבר יקר וקרוב לרבים ונאמן פשוטו כמשמעו למשקו ואיזורו - כך נזכור בך היום.
באותם הימים אשר נראים לנו היום הרבה יותר משנה אחת בלבד, ימי הפלישה המצרית היית אחד מאלה המעטים אשר ידעו מיד את מלאכתם ואת מקומם, ואשר בבטחונם ובאמונתם בנצחון המהיר והמכריע הפתיעו לא פעם את סביבתם.
מראשית המאורעות נשאת בעול תפקיד הבטחון והקשר עם הערבים. בקורסים לחבלנים הדרכת, הלכת להדריך נערים רבים אשר טרם ידעו קשת ואשר אתה ללא כל ספק נתת את חלקך הגדול להכשרתם הצבאית ואולי אף להתנהגותם בסכנת חיים. ללא ריטון וללא סירוב מלאת כל משימה כאשר נדרש. באותה פשטות חזרת שוב, השתתפת בישיבות ועדת הבטחון והמזכירות, עבדת ללא ליאות, רכבת בשדות, המשכת בקשרים, הנחת מוקשים, עודדת, זרעת סביבך בטחון. ובאותם ימים של 21-24 למאי, בימים שאדמת דורות רעדה מהפגזת יד מרדכי ומההפצצות סביב, זקוף קומה ומלא בטחה נשארת.
מי יספר עלילות איש בטחון אפור מן ההגנה, חבר משק בנגב במשך שנים ואחר כך במשך שבועות וימים אלה? חייך כפי שהלכת בהם בגאוה בפשטות וברוב מעש נותנים תשובה לצבור זה הנאסף כאן.
את זכרך ואת זכר יתר החברים אשר נפלו במלמתנו אנו חייבים להעלות לכבודם של חברים יקרים אשר אינם עוד, אלא גם למעננו ולמען בנינו, על מנת שלא נשכח אף לרגע קט כי בזכות דם, דם רב, הננו יושבים כאן בדורות ובארץ כולה.
ובזאת נכבד את זכרך!

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה