תפריט נגישות

סמל אברהם אביבי ארדיטי ז"ל

דברים לזכרו - ארדיטי אברהם (אביבי) ז"ל

עכשיו רק יושבים ונזכרים...

אני עדיין לא יכולה להאמין, אני כותבת עליך עכשיו ואתה בכלל לא כאן, אני כותבת עליך בלשון עבר, כאילו שבאמת קלטתי שלפני חודשיים ראיתי אותך באמת בפעם האחרונה.
כאילו שבאמת הבנתי שבכל חיפושית לבנה שעוברת אני כבר לא אסתכל על הנהג, במחשבה, אולי זה אביבי.

כאילו שבכל פעם שאני אשב אצלך בבית או בחדר אני לא אצפה שתיכנס, עם החיוך ותגיד "אה...אביבית, מה המצב?!"
שנה לא היינו בקשר הדוק, ורק כשנפגשנו היינו מדברים, מעבירים חוויות ומתעניינים האחד בשני. רק עכשיו אני מבינה עד כמה זה בעצם היה קשה.
אני נזכרת בתקופה שהפסקנו לדבר, זה היה בערך אותו הדבר. כל הזמן ישבנו ונזכרנו בדברים שהיו וקרו ודיברנו עליך - אבל אז לפחות יכולנו לראות אותך לפעמים. עכשיו אנחנו רק יושבים ונזכרים, בלי לראות ובלי לדבר. נזכרים איך היינו מבלים שבתות שלמות ביחד, איך השתוללנו ובלונה פארק בלי לדפוק חשבון, כשכולם הסתכלו עלינו וחשבו שאנחנו משוגעים.

אני רוצה לספר לך מקרה שקרה ביום שנהרגת, ביום שלאחריו היה אמור להיות לי מבחן והתקשרתי למורה שלי בבקשה לדחות אותו, וכשהמורה שלי אמר לי "אני בטוח שהחבר שלך היה רוצה שתיבחני", בכיתי. ולא רק בגלל שזה כאב לי אלא כי כעסתי כי ידעתי עד כמה זה לא נכון, אתה בטח היית מנסה לשכנע אותי לא ללכת לבחינה והיית מייעץ לי איך לצאת, בתירוצים שונים, מההליכה לבית הספר בחופש. כן, כי כזה היית, שטות'ניק כזה שאת המשפט שכתבתי לך פעם: "LIFE IS SHORT אז תנצל אותם עד הסוף" כנראה ישמת.

כן, כנראה שניצלת את החיים עד תום, משום שעכשיו התחלת מסלול חדש - והרי "המתחיל במצווה אומרים לו גמור", כלומר כנראה שסיימת והגעת עד הסוף ולכן לקחו אותך מאתנו
להתחיל חיים חדשים בעולם חדש ואחר.
כי לך הפז"מ שם כבר דופק, וכשאנחנו נגיע כטירונים אתה כבר תוכל לפקד עלינו ו"לבדוק אותנו" כמו שהיית אומר, וכן להיות מעלינו.

אני כל כך כועסת על עצמי, שנתתי למשחקי כבוד (שבעקבותיהם הופסק הקשר) להרוס ביננו, ועל כך שאף פעם אפילו לא בתקופה הטובה שלנו, לא אמרתי לך עד כמה אני אוהבת אותך! ועד כמה זה באמת כואב לי שבביה"ח לא הספקתי לראות אותך ולהגיד לך את זה.
גיליתי עד כמה אתה חשוב לי רק בסוף רק ברגע שקיבלתי את ההודעה שאתה שוכב בבית החולים, הודעתי לנילי ובלי לחשוב פעמיים נסענו לסורוקה בבאר שבע.

לעולם לא אשכח את אותו יום שחור.
בדרך לבאר שבע התנגן לו, כבדרך אגב, השיר "לנצח אחי" של אביב גפן, ומיד ידעתי שזהו, ברגע זה אריק איינשטיין שר את זה לך, בשבילך.
וכן, "לנצח אחי אזכור אותך תמיד..."

אביבית, כ"ד בניסן התשנ"ה, 24.4.95

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה