תפריט נגישות

רב"ט יעקב נבו (נובומיאסט) ז"ל

פלמ"ח - חסימה מצרית באום כתף

חסימה מצרית באום כתף

הכוח המצרי שנערך לבלום את התקדמות חטיבת הנגב, היה גדוד חי"ר 4, שנערך על רכס אום-קטף, כ- 12 ק"מ לפני אבו-עגילה. לרשותו עמדו תותחים, מרגמות ומספר רב של מקלעים ומכונות-ירייה. בשל הדיונות, היה ציר הכביש המעבר היחידי.
בשעה 16:30 נתקל גדוד 9 באש שנורתה ממערך האויב באום-כתף. המשוריין המוביל ספג מיד פגיעה ישירה של פגז נ"ט והחל לבעור, במרחק של כ- 800 מ' ממערך האויב. השיירה נעצרה והמצרים החלו לטווח מרגמות ותותחים לעבר ראש הטור. המג"ד ניסה לתמרן שיריוניות וזחל"מים כדי לאגף את האויב, אך המעבר בדיונות היה כמעט בלתי אפשרי והכלים שקעו בחולות. כוח של 4 משוריינים וזחל"מ נושא תותח איגף משמאל לכביש וחיפה על פלוגת הזחל"מים. המג"ד הורה ל'שרולנה' לצאת ולחלץ את משוריין המ"פ על ציוותו. שרולנה לקח זחל ונסע במהירות, כאשר המצרים יורים לעברו בכל הכלים, עד שהגיע למשוריין, חיבר אליו כבל-גרירה - וחילץ אותו לאחור.
כוח שהתקדם ועבר את המשוריין הבוער, נתקל כעבור 700 מ' במשלט מצרי, שנחפר על דיונה ששלטה על הכביש. חיילי המשלט פתחו באש חזקה ומשוריין החוד, שניסה לתמרן כדי לסגת, נתקע בתעלה ולא יכול להמשיך. אנשיו נחלצו ממנו והחלו להתחפר בסביבתו, עד שחולצו ע"י זחל"מ המ"פ.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה