תפריט נגישות

טוראי אריה סלדינגר ז"ל

אריה סלדינגר
בן 21 בנפלו
בן מרים ויעקב
נולד במצרים - אלכסנדריה
בכ' באייר תרפ"ז, 22/5/1927
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלטי חוליקאת - כאוכבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

בן יעקב ומרים. נולד ב-22 במאי 1927 באלכסנדריה אשר במצרים. למד בבית-הספר האנגלי וסיים גימנסיה. משסיים את לימודיו החל לעבוד כמכונאי בחברת פורד. רחוק היה מהתנועה הציונית וערכיה עד שנוסדה שם הסתדרות "השומר הצעיר", הצטרף אליה ואף הדריך בה במשך הזמן.

לאחר טיול קצר בארץ דבק בהתלהבות ברעיון גאולת הארץ, חזר למצרים ובמשנה מרץ, החל לעבוד למען הקמת דור חלוצים-מגשימים. בשנת 1947 החליט אף הוא להגשים את שאיפותיו. עזב את הוריו ועלה ארצה.

את תקופת הכשרתו עשה בגרעינו, בקיבוץ דן. במכתביו משם כתב: "קבוצים על ההרים הערומים והסלעים נראים כמו נאות במדבר. נראים כל כך רומנטיים ומלאי הוד וגבורה. כאן, בן האדם, נעשה יותר אמיץ ולוקח מטבע האדמה, מקרקע זו, אליה נצטרך לחזור ולהתקשר".

אחרי חצי שנה של לימוד עבודה והתערות בארץ, התגברות על חבלי קליטה ולשון, היה אריה בין התובעים לעלות ולהתיישב על אדמת חזלה אשר בנגב. קיבוצו - קיבוץ נחשונים עלה להתיישבות, ואריה, כאחרים השתתף בהקמת הנקודה ובהתבצרותה, כי הימים ימי מתיחות היו. הוא נתמנה למפקד עמדה ולאחר שהוקמה מחלקת המשקים, שמתפקידה היה ללוות שיירות ולהבטיח את דרכי הנגב, קם והצטרף אליה מטעם משקו.

בי"א בתמוז תש"ח (18.7.1948), בהסתערות על מבצר חוליקאת בסביבת כאוכבה, כדי לפרוץ את הדרך, נפל בקרב. היה קבור ברוחמה. ב-26.6.1950 הועבר לכפר-ורבורג.

עוד על אדמת הגלות קבע סיסמה: "כדי להבין, צריכים קודם לא להבין". כלומר: אל הדרך הנכונה לא תגיע אלא אם כן טעית קודם לכן. בן 17 היה כשהגיעתו בשורת הציונות, ובמשך שלוש שנים בלבד ניתן לו להבינה ולהגשימה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה