תפריט נגישות

סמל עמירם אסא ז"ל

עמירם אסא
בן 19 בנפלו
בן רחל ויעקב
נולד בקיבוץ דורות
בה' באדר א' תש"ח, 15/2/1948
התגורר בדורות
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחטיבת הצנחנים דוכיפת (הוכפפה לחט' הראל)
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: תל-אל-פול (שועפאת)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ דורות
הותיר: הורים, ואחים - יגאל וגור

קורות חיים

אסא עמירם בן יעקב ורחל חברי קיבוץ דורות מאז הקמתו בשנת 1941. נולד בקיבוץ ביום ה' באדר א' תש"ח (15.2.1948), בעצם ימי מלחמת הקוממיות. גודל וחונך בבית הספר אשר במקום ובבית הספר האיזורי "שער הנגב". לבסוף למד בבית הספר החקלאי בחדרה.

היה חבר "הנוער העובד" ובגלל נטייתו לספורט, וביחוד לשחייה, השתייך ל"הפועל", ייסד חוג שחייה לנוער. הוא שיקם את משק הילדים לאחר שנים של הזנחה והפך אותו לפינת חמד ולמקור הכשרה לעשרות ילדים. אהב בעלי חיים ועסק בגידול כלבים ודגי נוי.

לאחר שנות נעורים תוססים, עליזים ופעלתניים מלאי תוכן וחיוניות, אשר בהן התמסר כולו לחיי חברה וידידות, באה העת להתגייס לצה"ל ובהתגייסותו בנובמבר 1965, אחרי תום לימודיו, התנדב לצנחנים.

קשיים רבים עמדו לפניו בזמן שירותו אך מעולם לא התאונן. בתקופה זו התרחשה בו מהפכה שקטה, הילד השובב והנער העליז נעשה שקט, נחבא אל הכלים, מהורהר יותר ושקוע בתוך עצמו. על יחידתו, יחידת מחץ, הוטלה אחריות כבדה, ותפקיד אחראי ביותר מילא בפעולת סמוע.

במלחמת ששת הימים, ביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז 6.6.1967, נפל בקרב שנערך על תל אל-פול אשר ליד ירושלים. תפקידו לא חייב את השתתפותו באותו קרב אבל חייל כמותו לא יכול היה שלא להשתתף בו בפועל ונטל את התפקיד הקשה והמסוכן - לעמוד בראש הכוח הפורץ כמפקד שריונית.

הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בקיבוץ דורות.

במלאת שנה לנפלו הוציא קיבוץ דורות חוברת זכרון לזכרו ולזכר עתניאל שמיר. כן הונצח שמו באלבום הצנחנים ובאלבום חטיבת "הראל" ובספר "בדרכם", בהוצאת איחוד הקבוצות והקיבוצים לזכר חברי האיחוד שנפלו במערכה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה