תפריט נגישות

סגן אריה אריק כספי ז"ל

אריה כספי
בן 21 בנפלו
בן חנה וטוביה
נולד בתל אביב
בכ"ח בשבט תרצ"ה, 1/2/1935
התגורר בתל אביב
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"ו בחשוון תשי"ז, 31/10/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: מעבר המיתלה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 20, שורה: 2, קבר: 05.

קורות חיים

בן טוביה וחנה. נולד ביום כ'"ח בשבט תרצ"ה (1.2.1935) בתל אביב. סיים את לימודיו בגמנסיה העברית "הרצליה". השתייך לתנועת "הצופים".

בהסכמת הוריו הצטרף לצה"ל בגיל י"ז ולפני קורס קצינים היה מ"כ ומ"ם בנח"ל. היה מדריך במחנה האימונים ואף הדריך נוער עולה מדרום אפריקה - וחניכיו אהבוהו, כי תמיד שאף לגוון את פעולותיו עמהם ולתת להם יותר ויותר משלו. השתתף בכמה פעולות קרביות (כגון, קלקיליה וחוסאן) וגילה בהן אומץ וגבורה. בצאתו לפעולות בראש פקודיו צעד בטוחות והיה משרה מרוחו על כל חבריו לנשק. שקט היה ומסוגר בתוך עצמו, מעמיק ומשכיל, וכל הליכותיו ומעשיו - לאור מצפונו וישרו. הגיע לדרגת סגן.

ערב צאתו למערכת סיני, בה נפל, כתב להוריו: "אתם יודעים בדיוק כמוני שאי אפשר אחרת, ובכל מקרה דעו, כי אנחנו כאן הולכים מתוך הכרה מלאה בצורך".

בזכות היותו מ"מ מוכשר נבחר לעמוד בראש בטור שפרץ למעבר המיתלה - ושם נפל ביום כ"ו במרחשון תשי"ז (31.10.1956) והובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בשלח.

ביום כ"ח בתשרי תשי"ח (23.10.1957) הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

בשכונת מונטיפיורי, היא שכונת מגוריו האחרונה, הוקם מועדון תרבות לנוער מטעם עיריית תל אביב, הנושא את שם אריה, אשר הקדיש בחייו הרבה מזמנו להדרכת נוער.

"אחרי עשר שנים" הוא שם הקונטרס שהופיע לזכרו בשנת 1966.

זכרו הועלה בספרו של אורי מילשטיין ''מלחמות הצנחנים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה