תפריט נגישות

רב"ט אליהו-ניסן "אליק" סלונים ז"ל

אליהו-ניסן סלונים
בן 19 בנפלו
בן חיה-אסתר ומרדכי
נולד בתל אביב
בכ"ו באלול תרצ"ז, 2/9/1937
התגורר בכפר מימון
התגייס ב-מרץ 1955
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"א בתשרי תשי"ז, 26/9/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: חוסאן
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 15, שורה: 5.

קורות חיים

בן מרדכי וחיה-אסתר. נולד ביום כ"ו באלול תרצ"ז (2.9.1937) בתל אביב. דור שביעי בארץ ובן למשפחה המתיחסת על ה''רבי" מלובביץ', מייסד תורת חב"ד ובעל ''התניא".

למד בבית הספר היסודי, "תחכמוני" בבת ים, לאחר מכן סיים את לימודיו בבית הספר התיכון הדתי, "בית וגן" ואח"כ למד בישיבת "נתיב הארץ" בירושלים. כנצר למשפחה מפוארת בישוב ראה המשך דרכו בגרעין נוער חלוצי במסגרת "בני עקיבא". שבע שנים השתייך לתנועת נוער זו ושנתיים עשה בה כמדריך.

גוייס לצה"ל במארס 1955 במסגרת נח"ל - מסגרת הגרעין המושבי של ''בני עקיבא" ובהיותו בנגב שימש שם כמורה בבית הספר האזורי לילדי מושב תקומה וקבוצת סעד, ובמיוחד התקשר לילדי העולים של הישובים אשר בקרבתם שאף גרעינו לתקוע את יתדו. היה בעל מזג טוב, מלא רצון חיים ושמחת חיים ואהוב על כל הבא אתו כמגע. כן השתייך לארגון הספורט, "אליצור".

ביום כ"א בתשרי תשי"ז (26.9.1956) נפל בקרב על חוסאן והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. ארגון הספורט, "אליצור" קרא על שמו מגרש כדורסל מפואר בחצר בית הספר התיכון בבת-ים.

ב"שלושים" לנפלו הוציאה המשפחה חוברת לזכרו. זכרו הועלה בחוברת מרחשון תשי"ז של "זרעים" (בטאון בני עקיבא בארץ) חבריו לגרעין שהתיישבו בכפר מימון הנציחו את זכרו בהקמת ספריה על שמו בחדר התרבות.

במלאת עשר שנים לנפלו הקימו חבריו למחזור ספריה תורנית מפוארת, בישיבת הרב קוק ז"ל לצעירים, הנמצאת בירושלים המשוחררת.

זכרו הועלה בספרו של אורי מילשטיין "מלחמות הצנחנים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה