תפריט נגישות

רב"ט דרור שורץ ז"ל

דרור שורץ
בן 19 בנפלו
בן יפה ופינחס
נולד בחיפה
בט"ז באלול תרצ"ז, 23/8/1937
התגורר במחנים
התגייס ב-אוגוסט 1955
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בו' בחשוון תשי"ז, 10/10/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: קלקיליה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 9, שורה: 6, קבר: 8.

קורות חיים

בן פינחס ויפה. נולד ביום ט"ז באלול תרצ"ז (23.8.1937) בחיפה. סיים את לימודיו בבית הספר התיכון ''חוגים" שם. השתייך לתנועת "הנוער הלומד" ולאחר מכן לתנועת "הצופים החלוציים". היה מן הבולטים בקבוצתו וחבריו אהבוהו לא רק בשל עליצותו ורוחו הרוממה, כי אם גם על מסירותו לתנועה ופעילותו בה, אשר מהן האציל אף עליהם.

מילדותו אהב לטייל בסביבה וככל שהתבגר והלך כן הרחיק בטיוליו, ואהבתו לארץ ולנופה גברה. בטיוליו אלה נתגלתה נטייתו המיוחדת לארכיאולוגיה ובצאתו לדרך היתה עינו פקוחה לא רק כדי ליהנות ממראות הארץ, כי אם לגלות דברי ערך עתיקים הצפונים בה: נוהג היה לחטט מתוך התלהבות ולחפור בעניין רב בכל אתר שאליו נקלע, וכך מצא כלים וחפצים רבים ושונים, חקר את מקורם ורשם את תקופותיהם וכל אלה היוו את האוסף הארכיאולוגי הגדול אשר השאיר אחריו.

בן 15 היה כשנערכה בנוה-שאנן שבחיפה תערוכת כל המימצאים שגילה בטיולי היחיד - בשעות הפנאי שלו ובסיוריו השבועיים יחד עם שניים מחבריו; תערוכה זו, שסודרה בהדרכת החוג הארכיאולוגי בחיפה, זכתה לתהילת העיתונות, וכל מי שביקר בה דיבר בשבחה. דרור היה חבר גרעין מרחבים ב'.

גוייס לצה"ל באוגוסט 1955 במסגרת נח"ל, ובמשך כל ימי שירותו בטירונות, בקורס מ"כים ובאימון המתקדם הראה נכונות להגשת עזרה לחברים, צמאון ידיעה (בעיקר בסיירות, אשר ראה כהמשך טבעי לטיוליו בימי פעילותו בתנועה), רצון עז למלא כל תפקיד ומשימה ואף אומץ לב והתלהבות (בייחוד בצניחה).

ביום ו' במרחשון תשי"ז (10.10.1956) נפל בקרב בסביבות קלקיליה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

במלאת שנה לנפלו הוציאו חבריו בגרעין חוברת לזכרו. כן פתחו אז במשק מחניים ספריית עיון על שמו ובה מדורים של ידיעת הארץ וארכיאולוגיה. מקצועות אשר אהב ולהם התמסר בלב ונפש. בספריה זו נקבעה פינת זיכרון ובה חלק מעבודתו בארכיאולוגיה. גם ב"מחנות העולים" בחיפה נפתחה ספריה על שמו. זכרו הועלה בספרו של אורי מילשטיין, "מלחמות הצנחנים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה