תפריט נגישות

רב"ט ישראל שחר סחרוב ז"ל

ישראל שחר
בן 20 בנפלו
בן צילה ואביחיל
נולד ברחובות
בח' באדר תרצ"ו, 2/3/1936
התגייס ב-אוקטובר 1954
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"א בתשרי תשי"ז, 26/9/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: חוסאן
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: רחובות
חלקה: א', שורה: 6, קבר: 5.

קורות חיים

בן אביחיל וצילה. נולד ביום ח' באדר תרצ"ו (2.3.1936) ברחובות. היה דור רביעי בארץ. שם גדל והתחנך כל שנות חייו - מגן הילדים עד שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון. מגיל י"ג הוכיח את אהבתו העצומה לארץ ואהב לערוך בה טיולים ארוכים כדי להכיר את הטבע, החי והצומח שבנופה. בהיכנסו לגדנ"ע הצטרף לחוג הסיירות וכאן ניצל את ההזדמנות לעבור את הארץ לארכה ולרחבה ולסייר את נקודות ההתישבות הוותיקה והחדשה; במיוחד קסמו לו שטחי השממה המתפללים לנוער שיבוא להפרותם ולבנותם. עם שקידתו בלימודיו התעניין גם במוסיקה, הכיר יצירות קלסיות וגם שירי עם.

בילדותו היה חלש וידוע חולי, אך בעזרת אמו, שטיפלה בו במסירות, התגבר על רפיונו והיה לנער בריא בגוף ובנפש, ספורטאי זריז ועליז ברוחו. במשך תקופה ארוכה היה חבר באגודת "מכבי" והשתתף באופן פעיל בקבוצות הספורט שלה ובעיקר בקבוצת הכדורסל ''מכבי עמוס". כדי להגשים את שאיפותיו החלוציות עבר ל''התנועה המאוחדת" ואחרי שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון הצטרף לגרעין התנועה בנח"ל; עם תום שירותו הצבאי עמד לעבור למשק נחל-עוז.

גוייס לצה"ל באוקטובר 1954 ועבר קורסים שונים. נפל ביום כ"א בתשרי תשי"ז (26.9.1956) בקרב על חוסאן בנהגו את כיתתו מול אש האויב. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית הקברות ברחובות.

חוברת לזכרו ("עם שחר") הוצאה על ידי חבריו ב"שלושים". כן הועלה זכרו בספרו של אורי מילשטיין, "מלחמות הצנחנים". עיריית רחובות קראה על שמו את אחד מרחובותיה וכך הנציחה את זכרו. בית הספר התיכון ברחובות קרא את המגרש לכדורסל על שמו וליד מגרש זה הקימה לו מצבת זכרון. קבוצה של תלמידים נוהגים להשתתף בתחרות על מגן ישראל שחר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה