תפריט נגישות

סמל אליהו סייבי ז"ל

אליהו סייבי
בן 21 בנפלו
בן מסעודה ויחיא
נולד ביכיני
בא' באדר א' תשכ"ב, 5/2/1962
התגורר ביכיני
התגייס ב-אוגוסט 1980
שרת בחיל הלוגיסטיקה, חיל כללי בסיס דלק 5830
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' באלול תשמ"ג, 16/8/1983
מקום קבורה: יכיני
הותיר: הורים, שלוש אחיות ושני אחים

קורות חיים

בן מסעודה ויחיא, נולד ביום א' באדר א' תשכ"ב (5.2.1962) במושב יכיני שליד שדרות בנגב. המשפחה ישבה במושב על חלקת אדמה, שלא הספיקה לפרנס אותה, אך למרות מצבם הכלכלי הקשה, הקפידו הוריו להעניק לילדיהם חינוך יסודי ומקיף, אליהו התחיל את לימודיו בבית-הספר היסודי במושבו. לאחר מכן הוא עבר ללמוד בנתיבות, בבית-הספר "שער אברהם" ובקרית החינוך.

באוגוסט 1980 הוא התגייס לצה'"ל, עבר אימוני טירונות והוצב לשרת בבסיס דלק צבאי, הוא השתלם בכמה קורסים מקצועיים, כמכונאי-רכב וכמכונאי-משאבות דלק. ביוני 1982 הועלה אליהו לדרגת רב"ט ושנה לאחר מכן לדרגת סמל.

ביום ז' באלול תשמ'"ג (16.8.1983) היה אליהו בתפקיד במשאבת הדלק הצבאית, כאשר משאית הופיעה ונהגה ביקש לתדלקה. בהתאם להוראות בדק אליהו את המטפים במשאית, אם הם תקינים. אחד מהם, שלא היה תקין, התפוצץ, ובהתפוצצות נהרג אליהו. בן 21 שנים הוא היה במותו.

הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות במושב יכיני. אליהו השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ושני אחים.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "אליהו מצא את מותו בתאונת-עבודה בעת מילוי תפקידו. הוא שירת כמכונאי משאבות דלק, תפקיד שביצע בנאמנות ובאהבה תוך גילוי יוזמה אישית. אליהו היה מקובל על מפקדיו וחבריו ליחידה, בחור שקט וחייכני. הוא היה מוכן תמיד לסייע לחבריו בביצוע משימות".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה