תפריט נגישות

טוראי זאב רכניץ ז"ל

זאב רכניץ
בן 21 בנפלו
נולד באוסטריה - וינה
בכ"ז בשבט תרפ"ז, 30/1/1927
התגורר בדורות
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בקרב
בו' בתשרי תש"ט, 9/10/1948
מקום נפילה: קיבוץ דורות
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: קיבוץ דורות

קורות חיים

נולד ביום כ"ז בשבט תרפ"ז (30.1.1927) בוינה, בירת אוסטריה. סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון על-שם ד"ר חיות בעיר-מולדתו. בילדותו השתייך לתנועת "המכבי הצעיר". בשנת 1942 הועבר עם שאר חבריו לטרזיינשטט ובשנת 1943 נלקח לאושוויץ והוחזר ברגל ב"מצעד המוות" לפלדפינג שבבווריה.

היה אחד המעטים שזכה ליום השחרור וחזר לוינה. מיד הטיל עצמו לתוך עבודת "החלוץ" ו"הבריחה" ובשנה הראשונה שימש כחבר מזכירות "החלוץ". בשנת 1946 עלה בעלייה ב' דרך איטליה. בעתלית נפגש עם חבריו מטרזיינשטט אשר פניהם היו למשק דורות. לאחר תקופה קצרה בגבעת-חיים החליט אף הוא להצטרף לחבריו. כעבור זמן מה התקבל כחבר בקבוץ דורות, עבד בענף המספוא ובגן הנוי. כל יודעיו חיבבוהו בגלל מידותיו הנאות. תמיד שמח ואהב את היפה שבחיים.

לא פעם התגלה האדם שבו במסירותו ונאמנותו למשק ולחבר בשעות מבחן קשות, כגון כיבוי דליקה שפרצה, טיפול בפצוע וכיוצא באלה. עמד בקשרי מכתבים עם חברים אחדים בוינה ובאמריקה וקיוה כי ביום מן הימים יעלה בידו להניע אותם לבוא למשקו או לעלות לארץ.

בימי מלחמת-הקוממיות עשה את כל המוטל עליו גם בהגנה על המשק וגם בעבודתו היומיומית - עד יומו האחרון, ו' בתשרי תש"ט (9.10.1948), בנפלו בשעת מילוי-תפקידו בהפצצת נקם של האויב על דורות.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקיבוצו.

זאב רכניץ ז"ל - הינו "נצר אחרון" למשפחתו אשר חוותה את אימת השואה ונספתה בשטחי הכיבוש הנאצי, עלה לארץ, התגייס לצה"ל ונפל בקרבות בתקופת מלחמת העצמאות.

בנפילתו, נכרת הנצר האחרון של המשפחה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה