תפריט נגישות

רב"ט צבי פלדמן ז"ל

צבי פלדמן
בן 17 בנפלו
בן לאה וחיים
נולד ברומניה - צ'רנוביץ
בי"ט בכסלו תרצ"ב, 29/11/1931
התגורר בעינות
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון חטיבת הנגב
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: חוליקאת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

פלדמן צבי בן חיים ולאה, נולד ביום 29.11.1931 בעיר צ'רנוביץ אשר ברומניה. למד בבית-ספר עממי. בן עשר היה כשניטל עליו לשאת בגורל של יהודי תחת שלטון הנאצים. יחד עם משפחתו הוגלה ונשלח למחנות-ריכוז. מיד הפרידו ביניהם. אביו נלקח למחנה-עבודה. צבי הקטן היה למפרנס המשפחה. יש והיה יוצא לבדו, בחורף האוקראיני האכזר, אל הכפרים ומנסה להשיג מזון למען משפחתו הרעבה ללחם. לא פעם אסרוהו, הכוהו, אולם מיד לאחר שריצה את עוונו חזר לדאוג למשפחה באותה דרך עצמה.

ב-1944, עם שחרור רומניה על-ידי הסובייטים, חזרה המשפחה לבוקרשט, וכעבור זמן מסוים הגיע גם אביהם לשם. באותה שנה הצטרף צבי לתנועת "גורדוניה", אשר טיפחה בו את ההכרה הלאומית ואת התשוקה לעלות ארצה, והוא החליט לעלות על אף התנגדות הוריו. באניה "הגנה" הגיע עם אחיו לחוף המולדת. במסגרת "עליית-הנוער" ונשלח לבית-הספר החקלאי "עיינות". שם התערה בהווי הארץ, הצטיין בלימודים אך לא סיימם. התנדב לתפקידי בטחון, ועבר קורס מ"כ. קבוצתו התישבה בינתיים בנגב. צבי רצה להצטרף אליהם, אך לא שיחררוהו. לבסוף עלה הדבר בידו. היה פעיל בקבוצה, חבר המזכירות.

בפרוץ הקרבות אץ לפעולות על אף התנגדות הקבוצה. השתתף בכיבוש משטרת עמארה, היה זמן מה בביר-עסלוג'. בקרב על חוליקאת נפצע ברגלו, אך המשיך להילחם ונפצע שנית בבטנו. חברו לקבוצה ניסה לגררו, אך צבי התנגד וביקש כי ישאירוהו בשדה. הוא נפל ב-18.7.1948. נקבר ברוחמה. ב-26.6.1950 הועבר לכפר-ורבורג.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה