תפריט נגישות

דניאל טרגרמן ז"ל

כתבה ב"הארץ"


פצצת המרגמה פגעה ברכב צמוד לבית המשפחה. טרגרמן, שהיה בתוך הבית, נפגע מרסיסים. אמו: "היו לנו רק 3 שניות, לא הספקנו לאסוף את הילדים"

דניאל טרגרמן, בן ארבע, נהרג אתמול (שישי) כשפצצת מרגמה פגעה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. הפצצה פגעה ישירות ברכב מחוץ לחלון ביתה של המשפחה. טרגרמן, ששהה בביתו, לא הספיק להיכנס למרחב המוגן, ונפגע אנושות מרסיסים. זהו הקורבן הרביעי בעורף מאז החל מבצע "צוק איתן".
כוחות מד"א שהגיעו למקום ביצעו פעולות החייאה בפעוט, הבכור מבין שלושה ילדים, אך קבעו את מותו. שריפה שפרצה בעקבות הנפילה כובתה כעבור זמן קצר. כוחות ההצלה והחילוץ שהגיעו למקום נאלצו לעשות זאת תחת מטח כבד של פצמ"רים, שלא פסק גם בשעות הערב.
גילה טרגרמן, אמו של דניאל, היא דוברת המועצה האזורית מרחבים. בכל ימי "צוק איתן" עבדה גילה בכל שעות היממה כדי לטפל בצרכים השונים של תושבי המועצה ודיווחה בזמן אמת על נפילת רקטות באזור.
על הרגעים לפני נפילת הפצמ"ר סיפרה: "אחרי שהתפוצץ כבר פצמ"ר ליד מבנים בקיבוץ, התכוננו לנסוע להורים שלי בקרית אונו. המזוודות היו מוכנות מבעוד מועד. רגע לפני הפיצוץ הקטלני יצאתי להוריד את המנשא של בני אורי מחבל הכביסה ופגשתי את השכן. שאלתי אותו אם גם הם נוסעים ואמרתי לו שאנחנו יוצאים עכשיו. נכנסתי הביתה והיתה אזעקת 'צבע אדום'. הילדים שיחקו באוהל שהיה בתוך הבית". לדבריה, למרות האזעקה, נשארו להם שניות ספורות עד שהתפוצץ הפצמ"ר בגינה.
"מרגע האזעקה ועד הפיצוץ היו שלוש שניות בלבד ולא הספקנו לאסוף את הילדים ולהגיע לממ"ד. לדניאל היתה 'משמעת צבע אדום' והוא תמיד מיהר לממ"ד. ברגע הישמע אזעקה הוא ידע מה לעשות ולאן ללכת. תמיד כשכולם היו מגיעים לממ"ד הוא היה אומר 'עכשיו כולנו בטוחים'. הוא היה ילד יפה, חכם ורגיש. כל כך מתוק. רצינו לראות אותו גדל עם האחים שלו ומממש את עצמו", אמרה.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, והביע צער עמוק ותנחומים למשפחת הילד ההרוג: "ברגע הקשה הזה אני מחזק את אזרחי ישראל", אמר. "חמאס ישלם מחיר כבד על פיגוע הטרור הקשה הזה. צה"ל והשב"כ יעצימו את הפעולות נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה עד שמטרת מבצע 'צוק איתן' תושג".
שוסטר התייחס אף הוא לאירוע הקשה. "אנחנו מחבקים את המשפחה הצעירה. אנחנו במציאות לא פשוטה של מתקפת טרור שנמשכת 13 שנה. הילדים חזרו בימים האחרונים ליישוב וניסו לשקם את חייהם, וכל החברים יצטרכו עכשיו להתגבר על האירוע".
לדבריו, "המשימה שעומדת לפנינו לא פשוטה וארוכה. הקיץ הזה אין אפשרות שישראל תגרר למלחמת התשה. או שנכנסים למערכה או שנלך להסכם מדיני. בעוטף עזה זה אירוע שגרתי מזה כעשור שפגז ראשון מבשר את הפגז הבא".
צעיר בן 25 נפצע אנושות בשעות הערב מפגיעה ישירה של רקטה ברכב באזור אשדוד. שני בני אדם נוספים נפצעו קל בתקרית.
פאראמדיקית מד"א, מרין אטיאס, שהיתה בסמוך בניידת טיפול נמרץ והגיעה ראשונה לזירה. היא מספרת: "היינו בדרך לחולה כאשר שמענו פריצה במירס של מד"א, שמדווחת על אזעקה באזור שלנו. מיד הנחיתי את הנהג לעצור בצד, לבשנו שכפ"צים ונשכבנו על המדרכה בצד הכביש. מספר שניות לאחר מכן שמעתי שריקה ופיצוץ חזק מאוד, הרגשתי את ההדף וראיתי עשן ורסיסים שעפים באוויר. ממרחק של כמה עשרות מטרים ממני שמעתי צעקות, הבנתי שיש פצועים ומיד רצתי למקום, הבחנתי בצעיר כבן 25 מחוסר הכרה בתוך רכב כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה, הזנקתי למקום כוחות נוספים תוך כדי שאני מעניקה לפצוע טיפול רפואי שכלל חילוץ מהרכב, הרדמה והנשמה. כאשר מצבו התייצב מעט בשטח פיניתי אותו במצב קשה מאוד לבי"ח קפלן ברחובות. כוחות מד"א נוספים שהגיעו לזירה העניקו טיפול ל-3 נפגעים קל מרסיסים, לאישה בהריון שנחבלה כאשר תפסה מחסה ולנפגעת חרדה."
בשעות אחר הצהריים, רקטה התפוצצה בבית כנסת באשדוד. שלושה בני אדם נפצעו, בהם אשה בת 40 שנפצעה בינוני. שני צעירים, בני 25 ו-26, נפצעו קל. עשרה בני אדם נוספים לקו בחרדה, חמישה מהם פונו לבתי החולים. נזק רב נגרם למבנה.
מוקדם יותר היום גבר בן 54 נפצע בזרועו מפגיעת רקטה במגרש חניה בבאר שבע ומצבו מוגדר קל עד בינוני. שני צוותי כיבוי הוזנקו לזירה בעקבות נזק שנגרם לכמה מכוניות ושפך של דלק שהצטבר במקום. הכבאים ניתקו את מקורות האנרגיה הסמוכים ודיללו את הדלק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה