תפריט נגישות

טוראי זאב בריקמן ז"ל

זאב בריקמן
בן 19 בנפלו
בן שרה ויחזקאל
נולד בברור חיל
בד' בתשרי תשי"ט, 18/9/1958
התגורר בברור-חיל
התגייס ב-אוקטובר 1976
שרת בחטיבת הנח"ל בא"ח 933
נפל בעת שירותו
בי"ז בטבת תשל"ח, 26/12/1977
מקום נפילה: באר שבע
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: ברור-חיל
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן יחזקאל ושרה. נולד ביום ד' בתשרי תשי"ט (18.9.1958) בקיבוץ ברור-חיל, קיבוצם של הוריו. סיים את לימודיו היסודיים והתיכוניים בבית-החינוך המשותף 'שער הנגב'. היה ילד טוב, עניו וצנוע. את החובות, המוטלות עליו כתלמיד וכבן-משק, מילא בנאמנות. היה מסור להוריו, מעולם לא גרם להם צרות בחינוכו ובגידולו. היה תלמיד טוב ובן-משק מסור. כשהתבגר נכנס לעבוד בחקלאות בענף הכותנה וראה את עתידו בענף זה. במשק היה אהוב על חבריו בזכות אופיו הטוב ונכונותו לעזור תמיד לזולת.

זאב היה חובב-ספורט ושיחק בעיקר בכדורעף ובכדורגל. הוא נמנה עם שחקני נבחרת בית-הספר בכדורגל, ושיחק בכדורעף בנבחרת הקיבוץ. הוא גם השתתף בקורס למאמנים בכדורעף. היה חובב-מוסיקה נלהב ונטל חלק בחוג למוסיקה שבבית-הספר. הוא גם ניגן בתופים להנאתו.

זאביק גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1976 והתנדב לקורס-טיס בחיל-האויר. לאחר ארבעה חודשים בקורס החליט לעזוב את החיל ולהצטרף לנח"ל, הוא נשלח לטירונות ועל-אף הקשיים והאימונים המפרכים, מעולם לא התלונן וקיבל את העול בהבנה, בנכונות וברצון עז להצליח - אך הגורל קטע את שאיפותיו.

ביום י"ז בטבת תשל"ח (26.12.1977) נפל זאביק בעת שירותו. הובא למנוחת- עולמים בחלקה הצבאית של בית-העלמין שבקיבוצו ברור-חיל. השאיר אחריו הורים ושני אחים.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "זאב עשה ביחידה את מסלול הטירונות ואמור היה לסיימו ולהמשיך בקורס מ"כים. מפקדיו לשעבר מעידים עליו שהיה בחור אהוד, ממושמע ומסור. מותו, שהיכה ביגון את כל מכריו, קטע את מסלול דרכו בצבא כבר בתחילתו."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה