תפריט נגישות

רב"ט אברהם אדיג'ס ז"ל

אברהם אדיג'ס
בן 25 בנפלו
בן רינה ויעקב
נולד ביוגוסלביה
בכ"ה בניסן תש"ב, 12/4/1942
התגייס ב-אוקטובר 1960
נפל בקרב
בט"ו בשבט תשכ"ח, 14/2/1968
במלחמת העולם השניה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 11, קבר: 09.

קורות חיים

בן יעקב ורינה. נולד ביום כ"ה בניסן תש"ב (12.4.1942) בעיר פרישטינה אשר ביוגוסלביה. לאחר היוולדו נלקח עם הוריו ואחותו הבכירה למחנה-הריכוז ברגן-בלזן, שבו עברו עליהם שנות מלחמת-העולם השנייה. סמוך לשחרור המחנה בידי הצבא הרוסי בסוף המלחמה ניספה אביו שם.

בשנת 1948 עלה עם אמו ואחותו לארץ ומשנת 1951 התגוררו בירושלים. אברהם סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "גאולים", שבו היה מן התלמידים המצטיינים בכיתה למרות התנאים הכלכליים הקשים שבהם גדל. לאחר-מכן למד בבית-החינוך התיכון ובאותה תקופה היה פעיל בתנועת-הנוער של "התנועה המאוחדת". הוא יצא עם הגרעין שהוקם על-ידי תנועה זו לשרת במסגרת נח"ל ושימש כמזכיר הגרעין. הוא גויס לצה"ל באוקטובר 1960 ובמסגרת-שירותו בנח"ל שהה בקיבוצים כפר-עזה וגניגר ולאחר-מכן שירת כמ"כ בהיאחזות נוטרה. לאחר גמרו את שירותו הצבאי למד באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לכלכלה ולמדעי-המדינה ובתקופת-לימודים זו היה פעיל בהסתדרות הסטודנטים. בפרוץ מלחמת ששת הימים נמצא במסגרת-המילואים של הצנחנים.

לאחר שסיים את לימודיו לתואר הראשון .B.A המשיך את לימודיו בחוג לקומוניקציה אך ביום שבו עמד לקבל את תעודתו, נפל אברהם; זה היה ביום ט"ו בשבט תשכ"ח (14.2.1968) כאשר נתקל במארב של חולייה ירדנית ליד אום-שורט אשר בבקעת- הירדן. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. ספר-זכרון הוצא לאור לזכרו ועל שמו על-ידי המשפחה וידידיו בירושלים. בספר "נזכור", בהוצאת האוניברסיטה העברית בירושלים והסתדרות הסטודנטים שבה, בעריכת יהודה האזרחי, הובאו תולדותיו ותיאור קצר על קרבו האחרון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה