תפריט נגישות

טוראי יהודה פרננדס (גפני) ז"ל

יהודה פרננדס
בן 22 בנפלו
בן אסתר ויוסף
נולד בירושלים
בכ"ג בטבת תרפ"ז, 28/12/1926
התגורר בחלוצה
התגייס ב-1.1.1945
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב פל' א', חיל השריון בה"ד 8
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלטי חוליקאת - כאוכבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

פרננדס (גפני) יהודה בן יוסף ואסתר, נולד ב-28.12.1926 בירושלים. למד בבית-ספר עממי. מנעוריו היה מסור בלב ונפש לערכים הלאומיים ולמענם ויתר על מאוייו האישיים. יצא ל"חברת-הנוער" בעין-גב ואחר-כך הצטרף לקבוצת "משאבים" שקיבלה הכשרה בגבת. במרץ ורצון עז התגבר על חבלי המעבר לחיי כפר. עבד כרועה. מן הימים הראשונים התבלטה אהבתו לצמח. גינת-הנוי סביב אהלו היתה היפה במחנה.

כשעברה קבוצתו כפלוגת-עבודה להרצליה לא היתה העבודה השכירה לפי רוחו וביקש לצאת לשנת-עבודה בסדום. תמיד היה דרוך וחרוץ ושנה זו חישלה את הכרתו הקיבוצית. ב"שבת השחורה" (1946) נלקח לרפיח והיה עצור שם חדשיים. כדי להתחמק מן הבריטים שינה שמו ל"גפני". חיבב ספורט. כמה פעמים השיג מקום ראשון בתחרויות-ריצה והגיע להישגים נאים בצליחת הכנרת. היה צנוע, ביישן ובעל נימוסים. שקט מטבעו, אמיץ וטוב-לב. לא המרה פי גדולים ממנו ועשה ככל יכלתו שלא להכביד על זולתו. היה אהוב על כל יודעיו.

במלחמת-השחרור גויס עם כמה מחבריו למחלקת המשקים שיצאה לפעולות במרחבי הנגב. כדי להרגיע את הוריו כתב אליהם כי נסע לנגב לביקור. ובאותו פרק זמן נשרפה חנותו של אביו במרכז המסחרי בירושלים, ויהודה במכתביו היה לוקח חלק גדול בצער ובתלאות. הוא לא ידע איך וכיצד לעזור למשפחתו, ודאג וסבל על כך מאוד.

נשלח כתגבורת לחלוצה ונפל בהתקפה על חוליקאת ב-18.7.1948 נקבר ברוחמה. ב-26.6.1950 הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-ורבורג.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה